چرا باید گل آگلونما را بچینیم؟

در نگهداری از گیاه آگلونما این سوال در ذهن به وجود می‌‌آید که: چرا باید گل آگلونما را بچینیم؟ چیدن گل آگلونما چه مزایا و معایبی دارد؟ از آنجایی که گل‌های آگلونما جنبه تزیینی ندارند، با مطالعه ادامه مطلب و نکات ارائه‌شده پیرامون این موضوع، می‌توانید درباره چیدن گل آگلونما تصمیم بگیرید.

کمی با گل آگلونما آشنا شوید

معرفی گل آگلونما

گل‌های آگلونما از لحاظ ظاهری به رنگ سفید هستند و شکلی شبیه به گل اسپاتی‌فیلوم دارند. گل‌های آگلونما گاهی جای خود را به میوه‌هایی به رنگ قرمز می‌دهند که سمی هستند و باید مراقب باشید تا کودکان و حیوانات‌خانگی شما میوه‌ها را نخورند.

 این که گیاه آگلونما گل یا میوه دهد، مسئله‌ای است که از ظاهر گیاه مشخص نیست. به هر حال می‌توان گفت اگر موفق به دیدن گلدهی یا میوه‌دهی آگلونما شدید نشان‌دهنده این است، که به خوبی مراحل و شرایط نگهداری آگلونما را به خوبی طی کرده باشید.

آیا گل آگلونما را باید چید؟

چرا باید گل اگلونما را بچینیم؟

آگلونما جزو گیاهانی است که گل‌های ریزی دارد و معمولاً این گل‌ها از زیبایی چندانی برخوردار نیستند. در زمان گل‌دهی، گیاه انرژی‌اش را بر روی گل‌ها متمرکز می‌کند و در این حال شما باید تصمیم بگیرید که شادابی برگ‌های گیاه برایتان مهمتر است یا گل‌های آن؟

زمانی که گیاهان مختلفی مانند سانسوریا، حسن یوسف و آگلونما به مرحله گل‌دهی میرسند، گل‌های به وجود آمده بعد از مدتی (حدود دو هفته) از بین می‌روند؛ اما در تمام این مدت ریشه، انرژی و غذایی را که باید به سایر قسمت‌های گیاه برساند فقط به بخش گل ارسال می‌کند تا گل را زنده و شاداب نگه دارد.

 در نتیجه کم‌کم برگ‌های گیاه ضعیف و زرد می‌شوند و ریشه گیاه نیز پیروفرسوده خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه بیشتر غذا و مواد لازم برای رشد گیاه به قسمت گل می‌رسد، برگهای گیاه کوچک‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند و زیبایی گیاه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: بیماری ها و مشکلات آگلونما

گل‌های آگلونما سبب تضعیف گیاه اصلی می‌شوند به همین سبب چیدن گل آگلونما به نفع گیاه مادر است. پس اگر سلامت و عمر طولانی گیاه برای شما در اولویت قرار دارد، به شما توصیه می‌کنیم قید گلهای گیاه را زده و هرچه سریعتر نسبت به چیدن گل آگلونما اقدام کنید.

چیدن گل آگلونما چه فایده‌ای دارد؟

مزایا چیدن گل آگلونما

گیاه آگلونما به دلیل برخورداری از برگ‌های زیبا با رنگ‌های جذاب و روش نگهداری آسان، طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل همیشه در صدر لیست گیاهان آپارتمانی است، که بیشتر افراد علاقه‌مند به نگهداری آن هستند.

 گلهای گیاه آگلونما جنبه تزیینی ندارند و بیشتر انرژی گیاه را خواهند گرفت. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از گل‌دهی آگلونما، گلهای آن را بعد از یک روز بچینید؛ زیرا با این کار کمک میکنید رشد برگ و ریشه گیاه بهتر شود و انرژی گیاه صرف گل‌دهی و تبدیل گل به بذر نشود.

اگر جزو افرادی هستید که با وجود نکات ارائه‌شده باز هم علاقه‌مند به نگهداری گل‌های گیاه آگلونما خود هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما گیاه را با کودهایی که حاوی مقادیر زیاد پتاس هستند تغذیه کنید.

سوالات متداول

عمر مفید گل‌های گیاه آگلونما چقدر است؟

گلهای سفید و زیبای گیاه آگلونما تقریباً بعد از گذشت دو هفته از بین میروند و عمر مفید آنها بین ۱۲ تا ۱۴ روز است.

در صورت نچیدن گل آگلونما برای حفظ گیاه مادر چه باید کرد؟

در این شرایط، تغذیه گیاه با کود‌هایی که حاوی مقادیر بالای پتاس هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جمع‌بندی

شاید یکی از سوال‌های ذهنی طرفداران گل آگلونما این است که: چرا باید گل آگلونما را بچینیم؟ در پاسخ باید بگوییم پیشنهاد چیدن گل آگلونما مخصوص کسانی است که زیبایی برگهای گیاه برایشان بیشتر اهمیت دارد؛ اما اگر از گل گیاه آگلونما خوشتان می‌آید نیازی به چیدن آن نیست.

منبع: thehouseplantguru.com

به اشتراک بگذارید
فریبا عباسی
فریبا عباسی

فریبا عباسی هستم، دانش آموخته رشته مهندسی کشاورزی؛ فعال و علاقه مند به گیاهان آپارتمانی، که به صورت روزمره درباره نگهداری این گیاهان مینویسم.

مقاله‌ها: 37

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *