همه چیز در مورد خاک مناسب برگ انجیری

خاک مناسب یکی از فاکتورهای اساسی و مهم در روند رشد ایده‌آل گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود و ترکیب آن برای گیاهان مختلف، باتوجه‌به زیستگاه اصلی آنها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال خاک مناسب برگ انجیری (Swiss cheese plant) متفاوت از خاک مناسب گیاه بومی صحراهای شنی است. اگر شما نیز از دوستداران گیاه برگ‌انجیری هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین ترکیب خاک گل برگ انجیری را مورد بررسی قرار دهیم.

خاک مناسب برگ انجیری چیست؟

ترکیب خاک گل برگ انجیری

همان‌طور که اشاره کردیم یکی از عناصر اصلی در رشد و پرورش گیاهان خاک مناسب است که مواد مغذی و مفید موجود در آن، در رشد مناسب گیاه تاثیر بسزایی دارد. خاک گل برگ انجیری نیز از این قضیه مستثنا نیست و ریشه آن برای حمایت و مراقبت از گیاه برگ انجیری به بستری مناسب احتیاج دارد تا بتواند مواد موردنیاز برگ‌انجیری را در اختیار آن قرار دهد.

به‌طورکلی خاک فیلودندرون برگ انجیری باید سبک باشد؛ درنتیجه خاک کمپوست یا خاک‌های آماده برای رشد گیاه، گزینه ایده‌آلی هستند. همان‌طور که اطلاع دارید گیاه برگ‌انجیری گونه‌های متفاوتی دارد که همگی جزو گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شوند و اصول نگهداری آنها تقریبا با یکدیگر مشترک است.

باتوجه‌به اینکه زیستگاه اصلی برگ‌انجیری فر جنگل‌های استوایی است، می‌توان گفت برای انتخاب خاک برگ انجیری فر، خاک جنگلی گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

 دررابطه‌با خاک مناسب گیاه برگ انجیری مونسترا ترکیبی از پیت‌ماس، کمپوست و کود برگ انتخاب ایده‌آل‌تری به‌ نظر می‌آید. توجه داشته باشید علاوه بر اهمیت انتخاب خاک مخصوص برگ انجیری، زهکشی خاک نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا در صورت زهکشی مناسب خاک، گیاه برگ‌انجیری می‌تواند در بیشتر خاک‌های مرطوب به‌خوبی رشد کند.

خاک برگ انجیری اسیدی باشد یا قلیایی؟

خاک برگ انجیری اسیدی یا قلیایی

مسئله بعدی که میزان مناسب آن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است، میزان PH خاک است. در واقع این موضوع که خاک برگ انجیری اسیدی یا قلیایی باشد، به‌اندازه ترکیب خاک و زهکشی آن در رشد گیاه برگ انجیری تاثیرگذار است. بازه‌ای بین ۵ تا ۸ بهترین میزان PH خاک برای رشد مناسب برگ‌انجیری محسوب می‌شود.

در هنگام بررسی خاک مناسب برگ انجیری توجه و دقت لازم را داشته باشید که خاک از هرگونه آلودگی به آفات گیاهی و حشرات مختلف پاک باشد تا روند رشد گیاه با اختلال مواجه نشود.

جمع بندی

با مطالعه مطالب ارائه‌شده دریافتیم که خاک مناسب برگ انجیری باتوجه‌به نوع گونه آن، اندکی با یکدیگر متفاوت است. در صورت شناخت کامل گیاه برگ‌انجیری می‌توانید، ترکیبی مناسب را برای خاک گلدان آن انتخاب کنید تا گیاه بتواند، مواد مغذی و موردنیاز خود را توسط ریشه‌ها از خاک دریافت کند. همچنین علاوه بر ترکیب خاک گل برگ انجیری، آنچه که در رشد گیاه تاثیرگذار است میزان ph خاک است که بازه بین ۵ تا ۸ برای این گیاه ایده‌آل است.

منبع: homesandgardens.com

به اشتراک بگذارید
حمید کامکار
حمید کامکار
مقاله‌ها: 43

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *