آنتوریوم سفید

قیمت اصلی ۳۲۰,۰۰۰تومان بود.قیمت فعلی ۳۰۰,۰۰۰تومان است.

اگر در مناسبت‌های مختلف برای هدیه‌دادن به عزیزان‌تان به‌دنبال گیاهی همواره سبز و باطراوت هستید و یا بهترین گیاهان آپارتمانی را می‌خواهید که دائما گل داشته باشد، پیشنهاد ما به شما خرید گل آنتوریوم است. گل‌های آنتوریم از خانواده‌ای با تنوع 100 عددی و مخصوص نواحی استوایی هستند که محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آنان «آنتوریوم سفید» است. در این مقاله از بوتانیک، قصد داریم تا شرایط نگهداری، راهنمای خرید آنتوریوم و قیمت گل آنتوریوم سفید را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز می‌خواهید یک گلدان گل آنتوریوم سفید داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موضوع اطلاعات
🌱 اندازه گیاه متوسط
🔤 نام لاتین Anthurium
🧑‍🔬 نام علمی گیاه Anthurium andraeanum
🚿 میزان آبیاری متوسط
💦 نیاز به رطوبت متوسط تا زیاد
💡 نیاز به نور روشن تا نیمه سایه
🐶 سازگار با حیوان خانگی ممکن است (اما برای اطمینان بهتر باید از سرپرست گیاه پرسید)
🌬️ توانایی تصفیه هوا بله
🪴 اندازه گلدان مورد نیاز کوچک تا متوسط

معرفی گل آنتوریوم سفید

گیاه آنتوریوم با نام علمی (Anthodium Andreanum) که از خانواده آراسه (Araceae) و بومی اکوادور و کلمبیا است، یکی از مقاوم‌ترین و زیباترین گل‌های زینتی با برگ‌هایی قلبی‌شکل و پهن است. همین گل‌ها و برگ‌های بادوام و با ظاهری چرمی و براق، گیاه آنتوریوم را به یکی از محبوب‌ترین گل‌های جهان تبدیل کرده است. گل‌های آنتوریوم یا Laceleaf با تنوع رنگی صورتی، سفید، زرد، سیاه، نارنجی و قرمز، به‌وفور در تزیین دسته‌گل یا تاج گل‌ها به‌کار می‌روند؛ همچنین، به‌علت طول عمر دو الی سه‌ماهه، خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا، دوره گل‌دهی طولانی و سازگاری این گیاه با شرایط و فضای آپارتمان، استقبال از گلدان آنتوریوم سفید به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

شایان ذکر است که آنتوریوم سفید ilhkkn آنتوریوم مشکی جزو گیاهان کمیاب و کلاسیک به‌حساب می‌آید و زیبایی و ارتفاع مناسب آن باعث شده است که این گیاه در دکوراسیون دفاتر و منازل استفاده شود؛ همچنین گفتنی است که ارتفاع گیاه آنتوریوم به بیش از ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. آنتوریوم سفید یا درفش ‌گیاه سفید، انتخاب خوبی برای هدیه‌دادن در اعیاد، تولدها، عیادت‌ها و مناسبات مختلف است؛ اما ازآن‌جایی‌که رنگ سفید نماد پاکی و معنویت می‌باشد، گل آنتوریوم سفید نیز به‌معنای خلوص، پاکی و معصومیت است. در همین راستا، خرید گیاه آنتوریوم سفید برای مراسم ترحیم بهترین پیشکش برای عرض احترام به خانواده متوفی است.

قیمت و خرید آنتوریوم سفید؛ ارسال مستقیم از گلخانه

اگر می‌خواهید یک آنتوریوم سالم و زیبا مانند آنتوریوم قرمز تهیه کنید، بهتر است یک مرکز معتبر را برای خرید آنتوریوم سفید انتخاب کنید که بدون واسطه آن را به دست‌ شما برساند؛ چراکه انتخاب یک گلخانه مناسب و معتبر مرکزی به شما این امکان را می‌دهد تا آنتوریوم سفید سالم و باکیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید و پس از تجربه یک خرید به‌صرفه و لذت‌بخش و بعد از انتقال گیاه به آپارتمان خود، با یک گیاه بیمار مواجه نشوید. برای مشاهده قیمت گل آنتوریوم سفید، می‌توانید به وب‌سایت مرکز تخصصی گل و گیاه بوتانیک که در زمینه فروش درفش گیاه سفید و دیگر انواع آنتوریوم سابقه و تخصص دارند، مراجعه کنید.

نکات مراقبت و نگهداری آنتوریوم سفید

شرایط مراقبت و نگهداری از انواع آنتوریوم‌ها ازجمله آنتوریم سفید مانند آنتوریوم نارنجی، ساده است. این گل در دسته‌بندی گیاهان آپارتمانی با شرایط نگهداری ساده قرار می‌گیرد. با رعایت نکات زیر، می‌توانید دوام و طول عمر گیاه خود را افزایش دهید.

  • آبیاری: آبیاری به این گیاه باتوجه‌به شرایط محیطی و فصلی متفاوت است؛ به‌همین‌جهت، اگر محیط خانه شما گرم است و یا در فصل‌های بهار و تابستان هستید، هفته‌ای دو بار و اگر گلدان آنتوریوم در محیطی خنک قرار دارد و یا در فصل زمستان هستید، هر یک هفته الی 10 روز یک بار آبیاری را انجام دهید. در هر صورت، شما با چک‌کردن میزان خشکی سطح خاک گلدان نیز می‌توانید به زمان آبیاری گیاه آنتوریوم سفید پی ببرید. در تابستان، اجازه دهید خاک گلدان مرطوب بماند و در زمستان نیز پس از آن‌که سه تا چهار سانتی‌متر از خاک گلدان خشک شد، اقدام به آبیاری کنید. البته به این نکته توجه کنید که در زمان استراحت و خواب گیاه، آبیاری تا حد امکان کاهش پیدا کند؛ زیرا آبیاری بیش از حد گل آنتوریوم سفید سبب زردشدن برگ‌ها و آبیاری کمتر از حد نیاز گیاه، منجر به قهوه‌ای‌رنگ‌ شدن نوک برگ‌های گیاه می‌شود.
  • نور موردنیاز: ازآن‌جایی‌که آنتوریوم در زمره گیاهان آپارتمانی قرار می‌گیرد، باید دور از تابش مستقیم نور آفتاب باشد؛ براین‌اساس، پیشنهاد می‌شود که گلدان را در جایی با روشنایی کافی، مثلا در فاصله‌ای مناسب از پنجره‌ای با نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید تا انرژی لازم برای رشد را جذب کند. این نکته‌ را نیز در نظر داشته باشید که نور مستقیم ممکن است منجر به سوختن برگ‌های آنتوریوم شود.
  • خاک مناسب گیاه: این گیاه به‌دلیل داشتن ریشه‌هایی گوشتی به خاک سبک و با زهکشی بالا نیازمند است تا آب اضافی گلدان از زیر آن خارج شود. ترکیبی از خاک برگ، ماسه و کمی خاک باغچه و یا ترکیب کوکوپیت، پرلیت و پیت ماس برای آنتوریوم سفید مناسب است؛ همچنین، استفاده از سنگ‌ریزه در کف گلدان به بالابردن زهکشی کمک می‌کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که زهکشی نامناسب منجر به پوسیدگی ریشه گیاه و زردشدن برگ‌های آن می‌شود.
  • کوددهی: برای رشد بهتر گیاه آنتوریم می‌توانید هر دو هفته یک بار با استفاده از کود مخصوص گیاهان آپارتمانی، اقدام به کوددهی گلدان کنید؛ همچنین، برای افزایش میزان گل‌دهی (به‌خصوص در فصل تابستان) می‌توانید از تقویت‌کننده گل‌دهی مخصوص آنتوریوم استفاده کنید.
  • دمای نگهداری: این گیاه در هوای گرم و مرطوب رشد بهتری دارد و به دماهای بسیار پایین و سرد حساس است؛ لذا 15 الی 28 درجه سانتی‌گراد برای نگهداری آنتوریوم سفید مناسب است. شایان ذکر است که گل آنتوریوم سفید یا Laceleaf در دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد شاداب‌تر خواهد بود و دمای زیر ۱۲ درجه موجب یخ‌زدگی آن می‌شود.
  • رطوبت: این گیاه با رطوبت معمولی خانه به‌خوبی رشد می‌کند؛ فقط کافی است که در معرض وزش هوای سرد کولر یا حرارت و گرمای بخاری نباشد.
  • گلدان مناسب: بیرون‌زدن ریشه‌ها از خاک و بی‌حال‌بودن گیاه آنتوریوم درصورت رعایت تمامی موارد ذکرشده، نشان‌دهنده ناکافی‌بودن فضای ریشه‌ها و فرارسیدن زمان تعویض گلدان است. در همین راستا، خوب است بدانید که بهترین زمان برای تعویض گلدان آنتوریوم پس از گذراندن دوران گل‌دهی در زمستان، یعنی اوایل فصل بهار است.
  • روش تکثیر: برای تکثیر و گل‌دهی آنتوریوم سفید، پس از مشاهده پاجوش‌ها، آن‌ها را از گیاه مادر جدا کنید و در شرایط نگهداری مناسب قرار دهید. نکته مهم در تکثیر آنتوریوم این است که نباید اجازه دهید که پاجوش‌ها بزرگ شوند.
  • پی‌اچ (PH) خاک: PH مناسب خاک برای رشد و دوام گیاه آنتوریوم سفید، ۵ونیم الی ۶ونیم است.

بهترین جا برای خرید اینترنتی گل آنتوریوم سفید کجاست؟

اگر از علاقه‌مندان به گل‌ و گیاه آپارتمانی و زینتی هستید و قصد خرید اینترنتی آنتوریوم سفید و انواع دیگر گل و گیاه را دارید، بهتر است به‌سراغ فروشندگان باسابقه و متخصصان گل و گیاه بروید تا باتوجه‌به سلیقه و نیاز شما بتوانند بهترین مشاوره را جهت خرید گیاه آنتوریوم سفید به شما ارائه بدهند.

یکی از بهترین مراجع خرید اینترنتی گل آنتوریوم سفید، تیم تخصصی بوتانیک است که یکی از خدمات اصلی آن‌ها، فروش گیاهان آپارتمانی است. در فروشگاه اینترنتی بوتانیک، می‌توانید مجموعه‌ای گسترده از گیاهان سبز آرامش‌بخش تا گیاهان زینتی متنوع را تهیه کنید و از مشاوره گیاه‌پزشکی حرفه‌ای این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

در این مطلب، تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در‌مورد آنتوریوم سفید در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طورکه متوجه شده‌اید، آنتوریوم سفید یک گیاه آپارتمانی و زینتی است که در کنار جلوه زیبایی که به دکوراسیون داخلی منزل شما می‌دهد و هوای محیط را تصفیه می‌کند، قیمت مناسب و شرایط نگهداری ساده‌ای دارد و اگر این گیاه را از محل فروش معتبری خریداری کنید، برای سلامتی و دوام آن مشکلی پیش نخواهد آمد.

  • آنتوریوم سفید چه کاربردهایی دارد؟

آنتوریوم سفید در تزیین انواع دسته‌گل، سبد گل و تاج گل به‌کار می‌رود و یکی از گیاهان آپارتمان پرطرفدار و کلاسیک در دکوراسیون داخلی منازل و دفاتر محسوب می‌شود.

  • گل آنتوریوم سفید نماد چیست؟

رنگ سفید، نماد پاکی و معنویت می‌باشد، گل آنتوریوم سفید نیز به‌معنای خلوص، پاکی و معصومیت است. در همین راستا، آنتوریوم سفید انتخابی مناسب برای مراسم ترحیم و بهترین پیشکش برای عرض احترام به خانواده متوفی است.

  • قیمت و نحوه خرید آنتوریوم سفید چگونه است؟

شما می‌توانید سالم‌ترین آنتوریوم‌های سفید را با قیمتی بسیار مناسب و به‌صرفه از تیم تخصصی بوتانیک به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

  • شرایط مراقبت و نگهداری از گیاه آنتوریوم سفید چیست؟

گل آنتوریوم سفید در فصل گرم به هفته‌ای دو بار و در فصل‌های سرد به هفته‌ای یک بار آبیاری نیاز دارد. دمای 15 تا 28 درجه سانتی‌گراد، نور غیرمستقیم، خاک با زهکشی بالا و پی‌اچ 5.5 تا 6.5 و رطوبت معمولی خانه، از دیگر شرایط نگهداری این گیاه است.

ابعاد 25 × 40 سانتیمتر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آنتوریوم سفید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *