شیر برای گیاه فیکوس

استفاده از شیر برای گل فیکوس می‌تواند از آن در برابر انواع بیماری‌های قارچی به خوبی محافظت کند. در واقع این کار کمک می‌کند تا گیاه فیکوس بتواند با بیماری‌هایی نظیر کپک، گندیدگی و سفید پودری مبارزه کند. در ادامه فواید شیر برای فیکوس را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما یاد می ‌دهیم چه زمان و چطور این کار را انجام دهید. اگر شما نیز علاقمند به این موضوع هستید ما را تا پایان همراهی کنید.

با فواید شیر برای فیکوس آشنا شوید

شیر برای گل فیکوس

پروتئین، قند طبیعی و آنزیم‌های موجود در شیر باعث می‌شود، تا استفاده از آن برای انسان‌ها و حیوانات بسیار مفید باشد. امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از شیر برای گیاهان آپارتمانی مختلف از جمله مراقبت از گیاه فیکوس نیز تاثیرات بسیار مثبتی به دنبال دارد.

 استفاده از شیر به عنوان کود، از گذشته تا به امروز در باغ‌ها نقش موثر و بسزایی داشته است. اگر گیاهان با شیر تغذیه شوند رشد آنها بهتر خواهد شد. همچنین شیر می‌تواند میزان ویروس‌ها و کپک‌های پودری را کاهش دهد.

 از جمله فواید شیر برای گیاه فیکوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. تامین کلسیم

تامین کلسیم از فواید استفاده از شیر برای فیکوس است

همه گیاهان برای رشد بهتر به مواد مختلفی نیاز دارند که یکی از مواد مورد نیاز آنها کلسیم است. کمبود کلسیم در گیاه جلوی رشد را گرفته و گیاه نمی‌تواند رشد کاملی داشته باشد. 

چنانچه از شیر برای گل فیکوس استفاده کنید می‌توانید به راحتی کمبود کلسیم آن را جبران کنید.علاوه بر این، کلسیم می‌تواند از پوسیدگی انتهای شکوفه گیاهان نیز جلوگیری کند.

۲. مبارزه با بیماری‌های قارچی

شیر روی فیکوس به مبارزه با بیماری‌های قارچی کمک می‌کند

با ریختن شیر پای گیاه فیکوس از گیاه خود در برابر انواع بیماری‌های قارچی محافظت کنید؛ زیرا شیر می‌تواند با ترکیباتی که دارد با بیماری‌هایی نظیر کپک، گندیدگی و سفید پودری مبارزه کند.

۳. حفظ سلامت خاک

ریختن شیر پای گیاه فیکوس به حفظ سلامت خاک کمک می‌کند

امروزه محققان بر این باورند که رسیدن شیر به خاک، باعث می‌شود که گیاه در برابر انواع بیماری‌های مختلف مقاومت بالایی داشته باشد و به مدت طولانی‌تری سالم باقی بماند. همچنین با وجود شیر در خاک گیاه، قدرت جذب آب و اکسیژن توسط گیاه بیشتر خواهد شد.

۴. کنترل آفت

شیر به کنترل آفت در فیکوس کمک می‌کند

از دیگر فواید شیر برای فیکوس می‌توان به کنترل و مبارزه با آفت‌های نرم گیاه اشاره کرد. شیر برای از بین بردن شته‌ها، کنه‌های عنکبوتی و هر آفت نرم دیگری بسیار مفید است. برای این منظور می‌توانید شیر را به برگ‌های فیکوس خود اسپری کنید و از حمله شته‌ها به گیاه جلوگیری نمایید.

۵. کمک به رشد گیاه

شیر به رشد گیاه فیکوس کمک می‌کند

همانطور که اشاره کردیم مواد مغذی موجود در شیر مانند پروتئین‌ها، ویتامین B و قندهای مخصوص، برای گیاه بسیار مفید هستند و به رشد و سلامت آن کمک می‌کنند.علاوه بر این، وجود میکروب‌هایی که از شیر تغذیه می‌کنند نیز برای خاک گیاه بسیار مفید هستند.

چه زمان شیر را پای گیاه فیکوس بریزیم؟

چه زمان شیر را پای گیاه فیکوس بریزیم؟

شما میتوانید از شیر تازه، شیر تبخیر شده، شیر تاریخ گذشته و حتی شیرخشک، برای تقویت و رشد بهتر گیاه فیکوس استفاده کنید.

برای تهیه و استفاده از کود شیر، تنها کافی است که طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. محلولی از ۵۰ درصد شیر و ۵۰ درصد آب تهیه کنید.
  2. محلول را در بطری اسپری بریزید.
  3. محلول را روی برگ‌های گیاه اسپری کنید.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، در صورت جذب نشدن کامل محلول، برگ‌ها را با پارچه مرطوب پاک کنید.

جمع‌بندی

شیر به عنوان یک تقویت کننده طبیعی در رشد گیاهان مختلف تاثیر‌گذار است. شما می‌توانید با ریختن شیر پای گیاه فیکوس، کمبود کلسیم را که یک بیماری شایع در گیاهان است جبران کنید. همچنین استفاده از شیر برای گل فیکوس می‌تواند بیماری‌های قارچی گیاه را از بین ببرد و با آفت‌ها مبارزه کند.

منبع: whyfarmit.com

به اشتراک بگذارید
حمید کامکار
حمید کامکار
مقاله‌ها: 43

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *