آنتوریوم قرمز

۳۰۰,۰۰۰تومان

یکی از زیباترین گیاهانی که می‌توان در آپارتمان از آن نگهداری کرد، آنتوریوم قرمز است. برگ‌های متفاوت و خوش‌رنگ این گیاه، آن را به یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی بدل کرده‌اند. از دیگر نکات مثبتی که درمورد این گیاه وجود دارد این است که نگهداری از آن چندان سخت نبوده و با این‌که اصول خاصی را دارد، اما وقت‌گیر یا هزینه‌بر نیست؛ به‌همین‌خاطر، آنتوریوم قرمز می‌توند انتخاب بسیار خوبی برای افرادی باشد که نمی‌توانند وقت زیادی را صرف نگهداری و مراقبت از گل‌ و گیاه آپارتمانی کنند؛ اما می‌خواهند گیاهی خاص در آپارتمان خود داشته باشند.

موضوع اطلاعات
🌱 اندازه گیاه متوسط
🔤 نام لاتین Anthurium
🧑‍🔬 نام علمی گیاه Anthurium andraeanum
🚿 میزان آبیاری متوسط
💦 نیاز به رطوبت متوسط تا زیاد
💡 نیاز به نور روشن تا نیمه سایه
🐶 سازگار با حیوان خانگی ممکن است (اما برای اطمینان بهتر باید از سرپرست گیاه پرسید)
🌬️ توانایی تصفیه هوا بله
🪴 اندازه گلدان مورد نیاز کوچک تا متوسط

معرفی گیاه آپارتمانی آنتوریوم قرمز

گیاه آنتوریوم قرمز که با نام Laceleaf نیز شناخته می‌شود، در اصل متعلق به آمریکای جنوبی بوده و توسط تاجرانی که به این قاره رفت‌وآمد می‌کردند به سایر نقاط جهان منتقل شده است. بهترین مکان برای رویش طبیعی این گیاه، از شمال مکزیک تا شمال آرژانتین (حاشیه دریای کارائیب) است؛ اما امروزه گیاه آنتوریوم در گلخانه‌های سراسر جهان پرورش داده می‌شود. جالب است بدانید که نمونه‌های اصلی آنتوریوم قرمز که در آمریکای جنوبی می‌رویند، برگ‌های بسیار بزرگ‌تری از نمونه‌های آپارتمانی دارند. نمونه‌های آپارتمانی به‌خاطر شرایط محیطی و تغییرات ژنتیکی که نژاد آن‌ها در طول این سال‌ها پیدا کرده است، نمی‌توانند به‌اندازه نمونه‌های اصلی رشد کنند. درهرصورت، خرید این گیاه می‌تواند گزینه‌ای خوب برای کسانی باشد که می‌خواهند از تماشای گیاهی متفاوت در محیط آپارتمان خود لذت ببرند.

قیمت و خرید آنتوریوم قرمز؛ ارسال مستقیم از گلخانه

قیمت گل آنتوریوم قرمز مانند آنتوریوم نارنجی باتوجه‌به تراکم و اندازه گلبرگ‌های آن می‌تواند متفاوت باشد. یکی از نکات مهمی که هنگام خرید این گیاه باید در نظر داشته باشید، این است که حتما آن را از گلخانه تهیه کنید. گلخانه‌ها به‌واسطه تخصصی که در حوزه گیاهان دارند، قطعا نگهداری خوبی را از آنتوریومی که خریداری می‌کنید انجام داده‌اند و احتمال مریض یا ضعیف‌بودن گیاه کم است؛ علاوه‌براین، گلخانه‌ها بدون واسطه عمل می‌کنند و به‌همین‌خاطر قیمت گل آنتوریوم قرمز که از گلخانه خریداری می‌شود، کم‌تر از قیمت سایر فروشندگان است.

اگر شما نیز می‌خواهید آنتوریوم قرمز خود را با خیالی راحت خریداری کنید، بوتانیک آنلاین را پیشنهاد می‌دهیم. بوتانیک آنلاین به‌خاطر داشتن تجربه‌ای طولانی در زمینه گیاهان آپارتمانی، این توانایی را دارد که گیاهان سالم و زیبا را با قیمتی نازل به مشتریان خود عرضه کند. بوتانیک آنلاین درواقع یک گلخانه است که محصولات خود را به‌صورت اینترنتی نیز به‌فروش می‌رساند.

نکات مراقبت و نگهداری از آنتوریوم قرمز

با این‌که گیاه Laceleaf به‌عنوان گیاهی قوی و بدون نیاز به نگهداری‌های خاص شناخته می‌شود؛ بااین‌حال، باید نکاتی را در مراقبت از این گیاه لحاظ کرد. در ادامه، به نکات مراقبت و نگهداری از آنتوریوم قرمز خواهیم پرداخت.

  • آبیاری: آنتوریوم قرمز معمولا به آبیاری کمی نیاز دارد و درصورتی‌که آبیاری بیش از حد باشد، به خراب‌شدن ریشه این گیاه منجر می‌شود. آبیاری این گیاه فقط زمانی باید انجام شود که چند سانت بالایی خاک کاملا خشک شده باشد.
  • نور: نوری که به گیاه آنتوریوم تابیده می‌شود، باید غیرمستقیم باشد. باتوجه‌به این‌که این گیاه در آمریکای جنوبی رشد می‌کند، همواره زیر سایه درختان تنومندی است که در اطراف آن قرار دارند. باتوجه‌به این‌ موضوع، به‌هیچ‌عنوان نباید نور شدید به برگ‌های آن تابیده شود. به‌خصوص آفتاب ظهر و بعدازظهر که به‌شدت سوزان است. در فصل‌های بهار و تابستان که فصل رشد این گیاه محسوب می‌شود، بهتر است نور بیشتری به برگ‌های آن تابیده شوند؛ اما در فصل زمستان، آنتوریوم قرمز تحمل چندانی در برابر نور آفتاب نداشته و بسیار زود آسیب می‌بیند.
  • خاک‌: باتوجه‌به این‌که آنتوریوم ریشه‌های گوشتی دارد و نباید در آب غرق شود، خاک گلدان آن باید زهکشی خوبی داشته باشد تا آب به‌خوبی از آن عبور کرده و از کف گلدان به بیرون راه پیدا کند. بهترین خاک برای آنتوریوم، ترکیبی از خاک برگ، خاک زغال و خاک چوب است؛ البته بسته‌های خاک آماده که مخصوص آنتوریوم فرآوری شده‌اند به‌فروش می‌رسند؛ اما طبیعتا قیمت آن‌ها گران‌تر است.
  • کود: برای این‌که گیاه آنتوریوم بیشترین میزان گل‌دهی را داشته باشد، باید در نیمه اول سال، هر دو ماه یک‌ بار به آن کود داده شود. بهترین کودها برای آنتوریوم قرمز کودهای محلول در آب با میزان فسفر بالا هستند. لازم به ذکر است که در نیمه دوم سال، گیاه آنتوریوم به خواب زمستانی رفته و به‌هیچ‌عنوان نباید به آن کود داد. یکی از نکات دیگر در رابطه با کوددهی به آنتوریوم قرمز، این است که معمولا مقداری نمک در ترکیب کودها وجود دارد که می‌تواند برای ریشه گیاه مضر باشد. بهتر است مدتی بعد از کوددهی، خاک گیاه را بشویید تا نمک اضافی از آن جدا شود.
  • دما: اگر قصد خرید گیاه انتوریوم قرمز را دارید و می‌خواهید از تماشای گلبرگ‌های سالم و شاداب آن لذت ببرید، بهتر است تا همواره دمای محیط را بین ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد نگه دارید. این بازه، بهترین دما برای حفظ سلامت گیاه آنتوریوم است. توجه داشته باشید که دمای کم‌تر از ۱۰ و بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد به‌شدت برای این‌ گیاه مضر است.
  • رطوبت: زیستگاه اصلی آنتوریوم قرمز، جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی است و به‌همین‌خاطر طبیعی است که نیاز فراوانی به رطوبت داشته باشد. بهترین راه برای انتقال رطوبت کافی به این گیاه، استفاده از دستگاه بخارساز یا اسپری‌کردن آب به برگ‌های آن است.
  • گلدان: باتوجه‌به حساسیت بالای ریشه‌های آنتوریوم، سوراخ گلدان باید آنقدر بزرگ باشد که آب به‌راحتی از کف آن خارج شود. درصورتی‌که آب اضافه نتواند با سرعت کافی از گلدان بیرون برود، ممکن است ریشه‌ها آسیب ببینند؛ همچنین هنگامی‌که ریشه‌های گیاه آنتوریوم از سوراخ کف گلدان خارج شدند یا این‌که روی سطح خاک به‌صورت دایره‌ای‌شکل درآمدند، وقت آن است که گلدان تعویض شده و گلدانی بزرگ‌تر جایگزین شود.
  • تکثیر: بهترین روش برای تکثیر این گیاه، جداسازی بوته است. بدین‌صورت که گیاه بالغ به چند قسمت مختلف تقسیم شده و هر قسمت در یک گلدان جدا کاشته می‌شود.
  • پی‌اچ (PH) مناسب خاک: گل آنتوریوم قرمز باید خاکی اسیدی داشته باشد. میزان PH باید بین 5 تا 6.5 قرار گرفته باشد تا گل آنتوریوم بتواند بهترین رشد ممکن را تجربه کند.

بهترین جا برای خرید اینترنتی آنتوریوم قرمز کجاست؟

اگر شما نیز قصد خرید گیاه انتوریوم قرمز را به‌عنوان بهترین گیاهان آپارتمانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بدون فوت وقت به وب‌سایت بوتانیک آنلاین مراجعه کنید. بوتانیک آنلاین علاوه‌بر فروش درفش‌گیاه قرمز، گیاهان متنوع دیگری را نیز با بهترین قیمت ممکن به‌فروش می‌رساند. شما هم می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت و خرید گیاه موردنظرتان، آن را درب منزل تحویل بگیرید. بوتانیک آنلاین همواره در تلاش است تا بهترین و سالم‌ترین گیاهان ممکن را به مشتریان خود عرضه کرده و رضایت ایشان را تا حد ممکن جلب کند.

به‌طورکلی می‌توان گفت که آنتوریوم قرمز گیاهی آپارتمانی و کم‌خرج است. می‌توان با آبیاری متوسط و کوددهی منظم، رشد این گیاه را تسریع کرده و گلبرگ‌های بزرگ‌تری را به‌دست آورد؛ همچنین نور چندانی نیز لازم نداشته و برای آپارتمان‌هایی که نورگیر نیستند گیاهی مناسب به‌حساب می‌آید؛ علاوه‌براین، شرایط اقلیمی این گیاه با آب‌وهوای بیشتر مناطق ایران سازگار بوده و در اغلب اوقات گیاه توانسته‌است سلامت و شادابی خود را به‌خوبی حفظ کند.

ابعاد 25 × 40 سانتیمتر
نوع گلدان

بدون گلدان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آنتوریوم قرمز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *