گاهی اوقات بعد از کوددهی و تغذیه گیاهان تغییر محسوسی در رشد آن ها مشاهده نمی کنیم . بنابراین شروع به تغذیه چندباره گیاه می کنیم و یا در مقدار و نوع کود تغییر ایجاد می کنیم و دوز آن را افزایش می دهیم. این کار رفته رفته باعث سوختگی گیاه ، ریزش برگ ها و از بین رفتن ریشه و گیاه می شود.

اما مشکل کار کجاست ؟

در بعضی مواقع املاح و مواد موجود در آب ، تنظیم نبودن PH خاک ، ساختار و دانه بندی نامناسب خاک ، شوری و یا خشکی خاک باعث می شوند که مواد معدنی و کود به خوبی در دسترس ریشه قرار نگیرد و گیاه تغذیه نشود. یا اینکه املاح و مواد معدنی موجود در خاک با هم ترکیب شده و به شکل غیر قابل جذب برای گیاه تبدیل می شوند .

چه باید کرد ؟

 اسید هیومیک یکی از مواد آلی و طبیعی و بدون اثر مخرب زیست محیطی است که به اصلاح ساختار خاک ، تنظیم PH ، تقویت میکروارگانیسم های مفید خاک و از بین بردن میکروب های زیان آور ، افزایش تبدیل عناصر به فرم های قابل دسترس برای گیاه ، افزایش راندمان و بهره وری مصرف کودها ، کلات کنندگی عناصر غذایی مختلف مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم، روی، کلسیم، آهن، مس و سایر عناصر در جهت غلبه بر کمبود عناصر غذایی ، کاهش سمیت کودها و عناصر اضافی موجود در خاک ، و در کل سلامت خاک را بهبود می دهد.

نحوه کار هیومیک اسید

اسید هیومیک از طریق افزایش تقسیم سلولی و رشد گیاه، جوانه‌زنی و قوه نامیه بذور، فتوسنتز، کارایی جذب آب، کلات کردن و جذب مواد غذایی توسط گیاه، رشد ریشه و ساقه، مقاومت گیاه به خشکی، مقاومت به آفات و بیماری‌ها، میزان ویتامین‌ها و آنزیم‌ها در گیاه و درصد جوانه‌زنی بذور باعث افزایش عملکرد و کیفیت گیاه می‌شود. افزایش ترکیبات آنتی‌اکسیدانت و افزایش فتوسنتز و تنفس از اثرات مثبت دیگر آن است. همچنین اسید هیومیک و اسید فلوویک سبب افزایش طول و وزن ریشه، تعداد ریشه‌های جانبی وآغازه‌های ریشه و افزایش جریان شیره از آوندها می‌شود. می‌توانید هیومیک اسید را با نسبت ۱ تا ۳ در هزار با آب آبیاری حل کرده و اقدام به آبیاری نمایید و فقط طبق روال توجه فرمایید که بهتر است اگر از آب شهری برای آبیاری استفاده می‌نمایید حتما از آب ۲۴ ساعت مانده استفاده نمایید.

هیومیک اسید
تاثیر کود هیومکس روی محصولات کشاورزی
هیومیک اسید
تاثیر کود هیومکس روی محصولات کشاورزی

برای اطلاعات بیشتر و تهیه این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید.لینک دانلود فایل اطلاعات بیشتر درباره کود هیومکس

بوتانیک
بوتانیک
مقاله‌ها: 1

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *