خاک ذغال گیلدا مدل GZ50 وزن 50 گرم

قیمت اصلی ۶۷,۹۱۵ تومان بود.قیمت فعلی ۵۷,۶۶۳ تومان است.

8 عدد در انبار

شناسه محصول: 26247 دسته:

یکی از اصلی‌ترین منابع تامین نیازهای گیاهان، خاک آن‌هاست. کیفیت و شرایط خاک می‌تواند به‌طور مستقیم بر روند رشد گیاهان تاثیر بگذارد. با هدف بهینه‌سازی خاک و ترکیبات موجود در آن می‌توان از محصولات مختلفی استفاده کرد. خاک ذغال یکی از بهترین افزودنی‌های خاک به‌شمار می‌رود که تاثیر زیادی بر بهبود عملکرد گیاه شما خواهد داشت.

مشخصات و ترکیبات خاک ذغال

خاک ذغال با توجه به این که از چه چوب و درختی ایجاد شده است، می‌تواند عناصر مختلفی را در ترکیب خود داشته باشد. به‌طور کلی ذغال چوب دارای پتاسیم است و این عنصر درشت مغذی برای رشد گیاهان ماده‌ای حیاتی به شمار می‌رود. این ماده با داشتن کربن بالا و Ph خنثی می‌تواند برای خاک هر گلدانی مفید باشد.

انواع پودر زغال برای گیاهان

یکی از مهم‌ترین دیدگاه‌ها برای دسته‌بندی انواع خاکستر ذغال برای کشاورزی، بررسی نوع چوبی است که ذغال از آن تهیه شده. چوب اولیه می‌تواند از نوع درخت مرکبات، درخت بلوط، درخت جنگلی و… باشد. علاوه بر این سطح پودر شدن ذغال سوخته نیز می‌تواند در ایجاد تفاوت بین محصولات موجود در بازار موثر باشد.

مزایا و کاربردهای استفاده از خاکستر ذغال

خاک‌های ساخته شده از ذغال با توجه به ترکیبات و وزن پایین خود می‌توانند از منظرهای مختلفی شرایط رشد گیاه را بهبود بخشند. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول را مشاهده می‌کنید:

  • بالا بردن میکروارگانیسم‌های مفید در خاک گیاه
  • بهبود شرایط بافت خاک
  • جذب رطوبت و آزادسازی آهسته آن
  • جلوگیری از پوسیدگی ریشه گیاهان
  • سبک کردن خاک و ضد قارچ

طریقه مصرف پودر ذغال

برای استفاده از انواع خاک‌های ذغال باید به شرایط اولیه گیاه و خاک موجود توجه داشت. این ذغال طبیعی پودر شده را باید با درصد مشخصی به خاک گلدان اضافه کرد تا به واسطه وزن پایینش، خاک را سبک و زه‌کشی را آسان سازد. پیشنهاد می‌شود 5 درصد ترکیب خاک گلدان شما از خاکستر ذغال باشد.

موارد تاثیرگذار بر قیمت خاک ذغال

خاک‌های ذغال موجود در بازار قیمت متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند. با وجود این که هر کس می‌تواند خاکستر ذغال را برای گیاهانش مورد استفاده قرار دهد، با این حال پیشنهاد می‌شود خاکستر ذغال مخصوص گیاهان و گلدان‌ها با ترکیبی اصولی و کنترل شده را خریداری کنید. در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت خاک ذغال را مشاهده می‌کنید:

  • نوع چوب و درخت ذغال شده
  • ترکیب و مواد موجود در خاک
  • نوع فرآیند تولید و هزینه‌های آن
  • سیستم توزیع و حمل و نقل محصول
  • سیاست‌های فروش و حجم خریداری شده
  • داخلی یا خارجی بودن برند تولیدکننده خاک
  • کیفیت و اندازه دانه خاکستر خریداری شده
  • نوع بسته‌بندی

بهترین خاک ذغال برای گلدان کدام است؟

تهیه یا ایجاد یک خاک یا به عبارت بهتر یک بستر مناسب برای رشد گیاهان مختلف امری بسیار تخصصی است. وزن، pH، جذب آب، زهکشی، ترکیبات و بسیاری دیگر از ویژگی‌های خاک تاثیر مستقیمی بر شرایط گل و گیاهان دارد. اگر در این زمینه تخصصی ندارید بهتر است جهت تهیه خاک یا کود مناسب از فعالان این حوزه کمک بگیرید. تیم بوتانیک می‌تواند شما را در امر خرید انواع گیاهان آپارتمانی، خرید کود و خاک مناسب و حتی روش نگه‌داری آن‌ها یاری دهد. کافیست با کارشناسان مجموعه در تماس باشید تا بهترین ترکیب خاک ذغال برای گیاه شما مشخص شود.

پودر ذغال برای گلدان چه مارکی خوبه؟

مارک خاکستر ذغال و کیفیت تولید آن تاثیر مستقیمی بر شرایط محصول دارد. برند گیلدا با بیش از ده سال سابقه در زمینه تولید نهاده‌های کشاورزی از جمله انواع کود و خاک، بهترین پودر ذغال مخصوص گیاهان مختلف را به بازار عرضه کرده است. جهت خرید خاک ذغال از این برند کافیست گزینه‌های مدنظر خود را به سبد خرید اضافه کرده و نهایت 7 روز بعد آن را درب منزل تحویل بگیرید.

برند

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خاک ذغال گیلدا مدل GZ50 وزن 50 گرم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *